Vision painoalueet

Tule sik­si, mikä ha­lu­at olla. Pa­ras­ta pal­ve­lua am­mat­ti­lais­ten kou­lut­ta­jal­ta. Meil­tä val­mis­tu­vat ha­lu­tuim­mat ja am­mat­ti­tai­toi­sim­mat osaa­jat. Tuo­tam­me roh­kei­ta in­no­vaa­ti­o­ta ra­vin­to­la-, mat­kai­lu- ja lii­ke­ta­lou­den toi­mi­a­lo­jen ke­hit­tä­mi­sek­si. Pa­nos­tam­me eri­tyi­ses­ti pal­ve­lu­o­saa­mi­seen, hy­vin­voin­tiin, kan­sain­vä­li­syy­teen, yrit­tä­jyy­teen ja di­gi­taa­li­suu­teen.

Per­ho Lii­ke­ta­lous­o­pis­ton vi­sio vuo­teen 2020 haas­taa mit­taa­maan ja osoit­ta­maan vi­si­on mu­kais­ta on­nis­tu­mis­ta sekä suun­nit­te­le­maan ja tuot­ta­maan uu­sia kou­lu­tus­ala­ra­jat ylit­tä­viä rat­kai­su­ja asen­teel­la: “kol­me kou­lu­tus­alaa – lu­ke­mat­to­mia mah­dol­li­suuk­sia”.

Palveluosaaminen

Jo­kai­nen opis­ke­li­jam­me ja hen­ki­lö­kun­tam­me edus­ta­ja ym­mär­tää pal­ve­lu­o­saa­mi­sen mer­ki­tyk­sen yri­tyk­sen me­nes­tyk­sel­li­sen lii­ke­toi­min­nan näkö­kul­mas­ta. Kai­kil­la meil­lä on ter­ve itse­luot­ta­mus, oman am­ma­tin ar­vos­tus ja aito halu pal­vel­la asi­a­kas­ta. Tämä yh­des­sä huip­puun­sa vie­dyn am­mat­ti­o­saa­mi­sen kans­sa ta­kaa sen, että opis­ke­li­jam­me ovat ha­lu­tuim­pia ja am­mat­ti­tai­toi­sim­pia osaa­jia. Pal­ve­lu­o­saa­mi­nen on kes­kei­nen ta­voi­te kai­kis­sa toi­min­nois­sa sekä opis­ke­li­jan op­pi­mi­ses­sa.

Op­pi­mis­rat­kai­sut pal­ve­le­vat sekä asi­ak­kai­den tar­pei­ta että toi­mi­vat opis­ke­li­joi­den ja hen­ki­lös­tön yh­teis­työ­tä edis­tä­vi­nä rat­kai­sui­na.

Hyvinvointi

Per­ho Lii­ke­ta­lous­o­pis­to on tun­net­tu hy­vin­voi­va kou­lu­yh­tei­sö, jo­hon ha­lu­taan tul­la op­pi­maan. Opis­ke­li­jat ja hen­ki­lö­kun­ta pi­tä­vät huol­ta koko­nais­val­tai­ses­ta hy­vin­voin­nis­taan tuot­taak­seen pait­si it­sel­leen myös kou­lul­leen ja työ­pai­kal­leen hy­vin­voin­nis­taan lisä­ar­voa. Koko kou­lu­yh­tei­sön hy­vin­voin­tia tu­kee Ur­he­an ak­tii­vi­nen jä­se­nyys ja val­ta­kun­nal­li­nen ur­hei­lu­oppi­lai­tos sta­tus.

Pe­rus­tut­kin­to­jen jo­kai­ses­sa tut­kin­non­o­sas­sa on hy­vin­voin­tia edis­tä­viä to­teu­tus­o­si­oi­ta. Yh­tei­söl­li­nen hy­vin­voin­ti syn­tyy opis­ke­li­joi­den ja hen­ki­lös­tön yh­des­sä te­ke­mi­ses­tä esi­mer­kik­si tu­tor­toi­min­nan muo­dos­sa. Lii­kun­ta on ar­jes­sa ta­pah­tu­vaa joka­päi­väis­tä hy­vin­voin­tia. Per­ho Lii­ke­ta­lous­o­pis­ton moni­puo­li­set ur­hei­lu­ti­lat mah­dol­lis­ta­vat opis­ke­li­joi­den ja hen­ki­lös­tön fyy­si­sen hy­vin­voin­nin yllä­pi­tä­mi­sen. Kaik­kien pe­rus­tut­kin­to­jen hy­vin­voin­tiin liit­ty­vien tut­kin­non­o­sien to­teu­tuk­ses­sa hyö­dyn­ne­tään näi­tä lii­kun­ta­ti­lo­ja. Kaik­kia kou­lu­tus­a­lo­ja yh­dis­tää työ­hy­vin­voin­nin jal­kaut­ta­mi­nen osak­si am­ma­til­lis­ta osaa­mis­ta.

Kansainvälisyys

Jo­kai­nen opis­ke­li­ja ja hen­ki­lös­tön edus­ta­ja me­nes­tyy moni­kult­tuu­ri­ses­sa työ­yh­tei­sös­sä ja ulko­mail­la. Olem­me ak­tii­vi­nen ja ha­lut­tu kump­pa­ni omien toi­mi­a­lo­jem­me kan­sain­vä­li­sis­sä ver­kos­tois­sa. Opis­ke­li­jat hank­ki­vat kan­sain­vä­lis­ty­mis­tä tu­ke­vaa osaa­mis­ta. He ovat roh­kei­ta, kie­li­tai­toi­sia ja ha­keu­tu­vat ak­tii­vi­ses­ti kan­sain­vä­li­siin vaih­toi­hin, työs­sä­op­pi­mis­paik­koi­hin ja pro­jek­tei­hin.

Digitaalisuus

Per­ho Lii­ke­ta­lous­o­pis­ton verk­ko­kam­pus on käyt­tä­jä­läh­töi­nen ja Suo­men pa­ras. Verk­ko­kam­pus kat­taa kaik­ki Per­ho Lii­ke­ta­lous­o­pis­ton opis­ke­li­joi­den, hen­ki­lös­tön ja kump­pa­nuus­yh­teis­työn pro­ses­sit ja toi­min­not, joi­den di­gi­ta­li­soin­ti on tar­koi­tuk­sen­mu­kais­ta ja pe­rus­tel­tua. Verk­ko­kam­pus tar­jo­aa opis­ke­li­jal­le säh­köi­sen työs­ken­te­ly-ym­pä­ris­tön li­säk­si verk­ko-opis­ke­lu­mah­dol­li­suuk­sia kan­sal­li­ses­ti ja kan­sain­vä­li­ses­ti sekä opis­ke­lun tuki­pal­ve­lut säh­köi­ses­sä muo­dos­sa. Verk­ko­kam­puk­sen yti­me­nä on opis­ke­li­jan oma hen­ki­lö­koh­tai­nen op­pi­mis­ym­pä­ris­tö, jon­ka ym­pä­ril­le muut pal­ve­lut ra­ken­tu­vat. Omas­sa op­pi­mis­ym­pä­ris­tös­sään opis­ke­li­ja voi suun­ni­tel­la ja aika­tau­lut­taa opin­to­jaan, suo­rit­taa opin­to­ja moni­puo­li­sia op­pi­mis­me­ne­tel­miä käyt­tä­en ja työs­ken­nel­lä yh­des­sä mui­den kans­sa. Kaik­ki yh­tei­set tut­kin­non­osat on mah­dol­lis­ta suo­rit­taa ver­kos­sa. Am­ma­til­li­set tut­kin­non­osat on mah­dol­lis­ta suo­rit­taa työs­säop­pien täy­den­net­ty­nä verk­ko-opin­toi­na. Verk­ko­kam­pus mah­dol­lis­taa moni­puo­li­set osaa­mi­sen hank­ki­mi­sen mal­lit. Op­pi­mis­ta ta­pah­tuu yh­tei­söl­li­ses­ti, yk­si­löl­li­ses­ti tai it­se­o­pis­kel­len.

Yrittäjyys

Jo­kai­sel­la opis­ke­li­jal­la ja hen­ki­lö­kun­nan jä­se­nel­lä on it­sen­sä työl­lis­tä­mi­sen tai­to. Kaik­kien kou­lu­tus­a­lo­jen opis­ke­li­jat suo­rit­ta­vat pe­rus­tut­kin­toon liit­ty­vät yrit­tä­jyy­den opin­not yh­des­sä.

Yrit­tä­jyy­den tut­kin­non­osat suo­rit­ta­vat opis­ke­li­jat hank­ki­vat oman yri­tyk­sen pe­rus­ta­mi­seen tar­vit­ta­van osaa­mi­sen ja heil­lä on mah­dol­li­suus opis­kel­la sen jäl­keen tut­kin­toon kuu­lu­via opin­to­ja omas­ta yri­tyk­ses­tään kä­sin.

Hen­ki­lö­kun­taa kan­nus­te­taan asi­an­tun­ti­juus­a­lu­een­sa oman yrit­tä­jyy­den pa­riin.

Kestävä kehitys

Kes­tä­vä ke­hi­tys si­säl­tyy kou­lu­tuk­sem­me osaa­mis­ta­voit­tei­siin ja on osa työ­e­lä­män ke­hi­tys- ja in­no­vaa­ti­o­toi­min­taam­me. Hen­ki­lö­kun­tam­me ja opis­ke­li­jam­me tie­dos­ta­vat eko­lo­gi­sen, ta­lou­del­li­sen, so­si­aa­li­sen ja kult­tuu­ri­sen vas­tuun­sa sekä si­tou­tu­vat nou­dat­ta­maan ja edis­tä­mään suun­ni­tel­mal­li­ses­ti kes­tä­vän ke­hi­tyk­sen peri­aat­tei­ta toi­min­nas­saan.

Va­lit­sem­me vuo­sit­tain yh­den tai use­am­man kes­tä­vän ke­hi­tyk­sen tee­man, jo­hon suun­nit­te­lem­me kes­tä­vän ke­hi­tyk­sen oh­jel­man ta­voit­tei­ta ja toi­men­pi­tei­tä. Kes­tä­vän ke­hi­tyk­sen tee­mat luku­vuo­del­le 2016–2017 ovat opis­ke­li­joi­den ja hen­ki­lös­tön hy­vin­voin­ti sekä jät­tei­den la­jit­te­lu ja kier­rä­tys.

Ta­voit­tee­nam­me on ha­kea Per­ho Lii­ke­ta­lous­o­pis­tol­le kes­tä­vän ke­hi­tyk­sen ser­ti­fi­kaat­ti, joka täyt­tää am­ma­til­lis­ta pe­rus- ja lisä­kou­lu­tus­ta sekä kau­pal­li­sia pal­ve­lu­ja kos­ke­vat kri­tee­rit. Ser­ti­fi­oin­nin tär­keim­pä­nä ta­voit­tee­na on tu­kea kou­lu­tuk­sen jär­jes­tä­jän kes­tä­vän ke­hi­tyk­sen työ­tä.

Kes­tä­vä ke­hi­tys on mei­dän kaik­kien yh­tei­nen asia ja näi­tä yl­lä­mai­nit­tu­ja toi­min­ta­ta­po­ja hyö­dyn­tä­en ke­hi­täm­me yh­des­sä op­pi­mis­ym­pä­ris­töäm­me kes­tä­vän ke­hi­tyk­sen kas­va­tuk­sen ta­voit­tei­ta tu­ke­vak­si.

Yh­tei­nen osa2017 - 201810.1.2017